FAQ

HandschoenMuis – veel gestelde vragen

Gebruik van de HandschoenMuis

De YouTube video op deze pagina laat het belang zien van het kiezen van de juiste maat, dit om een optimale ondersteuning van uw hand te realiseren.

Ook is het van groot belang de cursor snelheid in te stellen op medium; de tweede video op deze pagina laat zien hoe dat gedaan wordt op computers met een Microsoft-besturingssysteem.

Algemene vragen en antwoorden

Wat te doen als de HandschoenMuis niet meer soepel beweegt

Als de muis(/cursor) niet meer soepel beweegt, controleer dan eerst het volgende:

  1. Controleer de cursor snelheid
  2. Controleer of er geen stof is opgehoopt in het optische oog van het LED-licht op de bodem. Indien dit wel het geval is, blaas dan zorgvuldig in het ‘optische oog’ om eventuele stofresten en overige obstructies te verwijderen.
  3. Indien de aansluiting via de kabel gaat, controleer dan de kabelaansluiting.
Waarom moet de cursor snelheid worden ingesteld op 50%?

Uw cursor snelheid dient op 50% te worden ingesteld om overmatige inspanning van uw spieren te voorkomen. Wilt u deze snelheid toch veranderen? Dan kan dit op Microsoft via de volgende stappen:

  1. Klik links onderin op uw scherm op ‘Start’
  2. Klik op ‘Control Panel/Configuratie’
  3. Op de volgende pagina klikt u op ‘Mouse/Muis’
  4. Klik bovenaan in het menu op ‘Opties voor cursor’
  5. Vervolgens kunt u de cursor snelheid aanpassen door de slider naar het midden te verschuiven
Kan ik de HandSchoenMuis knoppen programmeren?

Nee, het programmeren van de knoppen is niet mogelijk. De knoppen zijn standaard gedefinieerd door de aangeleverde software op uw PC of laptop door Microsoft®, Macintosh®, Apple® en/of Unix®.

Specifieke vragen en antwoorden

Is er iets veranderd in de set-up van uw computer/laptop?

Dit kan invloed hebben op uw muisfuncties van omdat de HandschoenMuis gebruikt maakt van het besturingssysteem (OS), die standaard beschikbaar is op uw computer.

  • Als de melding (“USB-Apparaat wordt niet herkend”) verschijnt op uw scherm is het zeer waarschijnlijk dat de standaard muissoftware op uw OS mist.
  • Dit kan worden opgelost door het (her)installeren van software-updates voor uw besturingssysteem.

Plaats de micro antenne NIET in een docking-station maar in een directe USB-ingang van de computer/laptop.

Mijn muis werkt niet meer; wat kan ik doen?
A. Bekabelde muis
  • Is de kabel goed aangesloten?
  • Zit de USB-kabel goed in zowel de muis als de computer?
    • Sluit de USB-kabel aan op een directe verbinding met de computer en dus niet via een docking station als bijvoorbeeld een toetsenbord
    • Zorg dat de aansluiting van de kabel plug in de USB-poort van de muis goed is
  • Is de kabel beschadigt? Zie de foto’s voor voorbeelden van een beschadigde kabel en/of plug
  • Als je de kabel dicht bij de muis beweegt, gaat het LED licht aan de onderkant van de muis aan en uit?
B. Draadloze muis
  • Werkte de muis voorheen altijd goed? Ga naar C
  • Heeft de muis helemaal niet gewerkt? Ga naar D
C. Draadloze muis heeft gewerkt
  • Is de muis net gestopt met werken?
  • Is de batterij tijdig opgeladen?
  • Zet de schakelaar aan de onderkant van de muis uit en vervolgens weer aan.
Werkt de muis nog steeds niet? Ga dan verder met de volgende punten:
  • Sluit de oplaad kabel aan tussen de muis en de computer
  • Haal de micro antenne uit de computer en controleer of deze in goede staat verkeert
    • Is de aansluiting tussen het metaal en het plastic nog intact?
    • Als het metalen gedeelte kan bewegen richting het plastieken gedeelte, dan is de antenne waarschijnlijk beschadigd. (Zie foto van beschadigde antenne)
  • Als de antenne in juiste staat verkeert, kan deze teruggeplaatst worden
  • Wacht een aantal minuten en controleer hierna weer of de muis werkt.
In het geval dat de muis niet direct werkt, volg dan deze 7 stappen
  1. Sluit de oplaad kabel aan om zeker te zijn dat de muis stroom heeft
  2. Verwijder de micro antenne van de computer
  3. Druk op het kleine zwarte knopje aan de onderkant van de muis(knopje bevindt zich onder de QA sticker) en houd het knopje ingedrukt voor een aantal seconden. In het geval dat het blauwe LED licht aan was, wacht dan tot dit licht uit is.*
  4. Plaats de antenne terug in de computer
  5. Druk wederom op het kleine zwarte knopje voor 3 seconden
  6. Laat het knopje los
  7. Druk wederom op het kleine zwarte knopje; het blauwe LED licht zou weer aan moeten gaan.
Na deze 7 stappen zou de connectie tussen muis en computer gemaakt moeten zijn.

*) Als het blauwe LED licht niet uit gaat bij punt 3, of als de bovenstaande 7 stappen geen oplossing bieden, ga dan naar F.

D. Draadloze muis heeft niet gewerkt
  • Zijn de micro antenne en de oplaadkabel aangesloten?
    • Plaats de antenne NIET in een docking station maar in een directe USB-ingang van de computer/laptop.
  • Is de aan/uit knop onder de rode sticker aan de onderkant van de muis aangezet?
    • De aan/uit knop is beschikbaar op de versies vanaf 1309.
Als deze stappen nog niet geholpen hebben, volg dan de volgende instructies:
  1. Sluit de oplaadkabel aan om zeker te zijn dat de muis stroom heeft
  2. Druk op het kleine zwarte knopje aan de onderkant van de muis (onder de QA sticker)
    Druk op het kleine zwarte knopje aan de onderkant van de muis (knopje bevindt zich onder de QA sticker) en houd het knopje ingedrukt voor een aantal seconden.
  3. Laat het knopje los
  4. Druk wederom op het knopje
    De LED-verlichting aan de onderkant zou aan moeten gaan

Na deze 4 stappen zou de connectie tussen muis en computer gemaakt moeten zijn.
Als dit niet het geval is en de bovenstaande 4 stappen geen oplossing bieden, ga dan naar F

E. Beschadigde of niet werkende muisknoppen

De muis werkt niet naar behoren als:

  • Er meerdere klikken nodig zijn om te werken
  • Wanneer de knoppen worden bediend en er te veel functies actief worden
  • Wanneer de knoppen worden in gedrukt en er gebeurt niets
F. Als de bovenstaande tips geen oplossing hebben geboden

Neem contact op met support@handschoenmuis.nl en stuur de volgende informatie naar ons op:

  • Het type en formaat van de muis(bijv. bekabeld, medium, rechts)
  • Het serienummer, te vinden aan de onderkant van de muis
  • Uw telefoonnummer en de tijd waarop u bereikbaar bent
Garantie en voorwaarden
  • HandschoenMuis Light Click (LC) modellen met serienummers beginnend vanaf 1309- of hoger hebben standaard drie jaar garantie
  • Alle eerdere modellen hebben standaard één jaar garantie
  • Om garantie te claimen is een kopie van je aankoopbevestiging nodig
Garantie is niet van toepassing bij
  • Normale slijtage van de muis en/of sliders
  • Verlies van kabel of antenne
  • Beschadigde kabel of antenne
  • Schade aan het frame van de muis (bijvoorbeeld wanneer de muis is gevallen)
  • Kapotte muisknoppen (bijvoorbeeld wanneer de muis is gevallen)
  • Reserveonderdelen kunnen besteld worden
Het installeren van de HandschoenMuis

1. Druk voorzichtig de micro antenne in een beschikbare USB-ingang op uw computer of laptop.

 

 

 


2. Plaats de oplaadkabel in een andere USB-ingang(dit kan ook op een aangesloten toetsenbord)

 

 

 


3. Sluit het andere uiteinde van de oplaadkabel aan op de muis(aan de voorkant)

 

 

 


4. Als de batterij vrijwel leeg is, zal er een rood lampje onder het scrol wiel knipperen.

 

 

 


5. Laad de muis op voor circa. 6 uur. De muis kan direct na het aansluiten en tijdens het opladen al wel gebruikt worden, zolang de micro antenne wel is aangesloten.

 

 

 


6. Plaats de muis op het bureau/ de muismat en druk op één van de muisknoppen. Hierdoor zal er connectie gemaakt worden.

 

 

 

Controleer of er een connectie is; de cursor beweegt wanneer de muis bewogen wordt.